Transcom in our hearts

Idag var det bara jag och Fia som begav oss till vårt "älskade" Transcom klockan 3 på eftermiddagen. Detta pga. att våra sambos Hanna och Sofie har svikit oss. Sofie sa upp sig för någon vecka sen och Hanna tog det rätta och efterlängtade beslutet att säga upp sig igår. Jag och Fia ska minsann klara av att stå ut till fredag då vår prövotid tar slut. Kommer definitvt inte sakna transcom men våra kära jobbakompisar som vi sitter och klagar tillsammans med dag ut och dag in kommer vi med all säkerhet att sakna. Finns väl några undantag, men den största delen av våra jobbarkompisar är underbara. Tillsammans är vi starka och klarar av att stå emot Transcom, vår TL (teamleader) och alla otrevliga kunder. HAHAHHA! Vi är så jäwulskt bra!

Ni anar inte vilken dag vi har haft på jobbet. Jag och Fia har bara suttit och skrattat åt vår teamleader och alla knäppa svar och ursäkter som kunderna och särskilt vår teamleader har kommit med. Det roligaste var när vår teamleader frågar oss varför vi inte är lika positiva idag som vanligt. En av vår jobbarkompis svarar då att hon redan vid start inte blir så peppad då det första man får höra av sin teamleader är en massa negativa saker. Gissa då vad hon får för svar? "Man måste ju kunna ta negativ kritik också." Att jag inte håller på att sprängas och dö av skratt då. Vad säger hon egentligen? Vad gör inte hon? Det är ju för fasen hon som inte klarar av att ta negativ kritik utan ställer sig i försvar direkt. Ibland undrar man ju.. 

Idag skulle dessutom jag och Fia egentligen ha vunnit ett par otroligt snygga och "sexiga" trosor om inte spelreglerna hade ändrats helt plötsligt!? Hade nämligen en tävling idag som gick ut på att personen som sålde mest de två första passen fick välja en valfri trosa att ta med sig hem. Jag och Fia hade lyckats sälja flest och var såå överlyckliga, men efter andra uppstarten, då vår teamleader fick ett litet ryck, ändrade hon plötsligt spelreglerna och sa att den som sålde bäst efter det tredje passet? skulle vinna trosan. Att vi inte började flabba(inombords förståss)! Vad händer? Hon tyckte att alla skulle få en ny chans, och den här gången var det såklart en veteran som vann. Tack för den ;) Bättre lycka nästa gång så att säga. Eller vad söger du Fia? Vi brukar ju vinna så ofta..  


Jag och Fia (+ våra Nussfitt burkar) sommaren 2008 när vi jobbade i Ljungby. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0