Helgalen kväll i Barcelona

Idag är det Sofie som bloggar ifrån Barca, istället för vår snygging Miki. För tillfället ligger alla fyra i pyjamas och skrattar åt allt konstigt som hände igår. Det började med att jag öppnade "Salong Teraza" på vår älskade takterass. Jag klippte av mina sambos hår åt höger och vänster, och änsålänge verkar "Salong Teraza" inte ha fått några klagomål...
Nyklippta och fräscha(?!) gick vi en till runda på stan för att hitta något snyggt att ta på oss på kvällen. Hanna och jag skulle nämligen på gratiskonsert med The Hives innan den planerade utgången med våra jobbarkompisar på Socks For Her, haha! Det måste dock tilläggas att vi ABSOLUT INTE jobbar på Socks For Her utan på Evita. Det ni! ;)  
Miki och Fia tog metron till förfesten och jag och Hanna powerwalkade för att hinna till The Hives. Efter en grym konsert tog vi oss sedan bort till Miki, Fia och förfesten, som förövrigt låg out of town.

Vi fortsatte kvällen med jobbarkompisarna på en klubb som heter Sotavento, ett riktigt roligt ställe med grym musik. Dessutom blev det ännu roligare när Hanna får för sig väldigt konstiga och roliga saker. (Jag hade mer än gärna låtit er veta vad hon faktiskt gjorde, men av rädsla för att bli lika uthängd låter jag det förbli osagt. Åtminstone här på bloggen...)
Dessutom presenterade Miki oss för några trevliga killar från Madrid, även om Fia och Hanna roade sig med att kalla dom för Backstreet Boys. Vi passade på att öva vår spanska och göra oss löjliga över skumma typer som hänger vid Port Vell sent på nätterna, innan vi bestämde oss för att ta taxin hem och därmed avsluta en grymt rolig och lite annorlunda kväll. 

Klockan kvart i sex imorse hade Fia, Hanna och jag avslutat vår spagetti och ketchupmåltid och var då redo för sängen, Miki sov redan som en stock. 

Klockan är tjugo över tre, solen skiner i Barca och det vi har planerat att vi faktiskt ska lyckas göra idag är att ta oss till Starbucks. Behöver jag säga att jag älskar mina sambos och vårt liv här?
 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

åååååh det låter helt underbart!!!!! Har hittat en biljett i november för 4,99 € till barcelona!!

2009-09-27 @ 20:34:38
URL: http://mikaelaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0